Friday, January 21, 2011

nak atau x nak?

Friday, January 21, 2011
Pagi tadi aku p lib nak pinjam buku, cuma bawa buku catatan kecil, pendrive bersama kunci laci d opis dan semestinya kad matrik. Setibanya aku d DTSP, wah ... ada jualan. wah ... buku!!! tercari-cari buku berchenta sampai syurga ... tanya punya tanya, ala ... xdak la pulak, aku terima nikahnya aderlerrr ... usha2 lagi ... wah .. buku "berbunga cinta aisyah di hati rasulullah" ... sedap tajuknya, macam besh. chantek pulak muka depan ... buka sket, bace sket, eh, boleh tahan, x la skema sgt, kang aku x dpt istiqamah bace plak ... ehhehe. nak beli ini atau buku "bagaikan khadijah di hati rasulullah" ? aisyah la ... ehehhe k, angkut dan menuju orang nak bayar ... belum sempat sampai, eh, mane dompet aku? alahai ... x bawak!!! uwaaaaaaaaa ... padan muka! tula, dah habit suka hands free, handbag tak layan ... miahahhaha ;p

situasi 1: lepas ne jugak2, aku balik PTPM dan datang balik DTSP beli buku ne

situasi 2: alahai, malaslah, nanti minggu depan aku p lagi, ada rezeki buke lagi jualan tu, adalerrrr ...

situasi 1 @ situasi 2? mana yang lebih baik?

situasi 1: kompem dapat bace terus, inshaallah dapat faedah, boleh pinjamkan buku pada orang laen untuk manfaat bersama

situasi 2: mungkin dapat beli, mungkin tidak. sebabnya telah ditakdirkan mungkin belum sampai masanya ak bace buku tu ...

tapi yelakan, kalu tak beli sekrang mungkin x kan terbeli dah ... tpkan bukankah juga jika ada kemahuan, pasti ada jalan? maknanya, kalu betul2 nak, pasti usaha akan beli jugak ... aku leh jer p beli tadi, petang ne, atau nanti ...

aku rase yg paling tepat ialah NAK atau X NAK jerrr ... sebegini mudahkah dalam pemilihan jodoh pula? sudah pasti TIDAK ...

gila-gila remaja,
... erkkk *25 tahun hampir 2 bulan sudah .... perasan remaja lg ... miahahhah*



status: saya orang sabah, tapi kebanyakan monolog dalaman adalah dalam tidak ber"slang" sabahan hasil daripada hidup di rantauan selama hampir 13 tahun. sekian ... miahahaha ;p

No comments:

katakanlah ♥ say anything © 2017