Pages

Friday, January 28, 2011

letting go

Friday, January 28, 2011
some of us think holding on makes us strong; but sometimes it is letting go
~herman hesse


am letting you go
but
i'll always remember you

smile always,

Friday, January 21, 2011

aku memang NAK!

Friday, January 21, 2011
oleh kerana ada kemahuan, maka aku usaha jugak dan akhirnya ...



hamek engkau ... 3 buah sekali aku beli! ... miahhahaha

2 bagaikan Khadijah di hati Rasulullah dan 1 berbunga cinta Aisyah di hati Rasulullah

1 untuk aku, 1 untuk dia, 1 untuk rakan

mungkin sibuk, tak sempat baca,

mungkin letih, tak sempat baca,

mungkin sakit, tak sempat baca,

tapi, jika ada kesempatan,

bacalah walau sedikit ... ;)

mari membaca!

salam,


nak atau x nak?

Pagi tadi aku p lib nak pinjam buku, cuma bawa buku catatan kecil, pendrive bersama kunci laci d opis dan semestinya kad matrik. Setibanya aku d DTSP, wah ... ada jualan. wah ... buku!!! tercari-cari buku berchenta sampai syurga ... tanya punya tanya, ala ... xdak la pulak, aku terima nikahnya aderlerrr ... usha2 lagi ... wah .. buku "berbunga cinta aisyah di hati rasulullah" ... sedap tajuknya, macam besh. chantek pulak muka depan ... buka sket, bace sket, eh, boleh tahan, x la skema sgt, kang aku x dpt istiqamah bace plak ... ehhehe. nak beli ini atau buku "bagaikan khadijah di hati rasulullah" ? aisyah la ... ehehhe k, angkut dan menuju orang nak bayar ... belum sempat sampai, eh, mane dompet aku? alahai ... x bawak!!! uwaaaaaaaaa ... padan muka! tula, dah habit suka hands free, handbag tak layan ... miahahhaha ;p

situasi 1: lepas ne jugak2, aku balik PTPM dan datang balik DTSP beli buku ne

situasi 2: alahai, malaslah, nanti minggu depan aku p lagi, ada rezeki buke lagi jualan tu, adalerrrr ...

situasi 1 @ situasi 2? mana yang lebih baik?

situasi 1: kompem dapat bace terus, inshaallah dapat faedah, boleh pinjamkan buku pada orang laen untuk manfaat bersama

situasi 2: mungkin dapat beli, mungkin tidak. sebabnya telah ditakdirkan mungkin belum sampai masanya ak bace buku tu ...

tapi yelakan, kalu tak beli sekrang mungkin x kan terbeli dah ... tpkan bukankah juga jika ada kemahuan, pasti ada jalan? maknanya, kalu betul2 nak, pasti usaha akan beli jugak ... aku leh jer p beli tadi, petang ne, atau nanti ...

aku rase yg paling tepat ialah NAK atau X NAK jerrr ... sebegini mudahkah dalam pemilihan jodoh pula? sudah pasti TIDAK ...

gila-gila remaja,
... erkkk *25 tahun hampir 2 bulan sudah .... perasan remaja lg ... miahahhah*



status: saya orang sabah, tapi kebanyakan monolog dalaman adalah dalam tidak ber"slang" sabahan hasil daripada hidup di rantauan selama hampir 13 tahun. sekian ... miahahaha ;p

Tuesday, January 18, 2011

i cry

Tuesday, January 18, 2011
never heard of this westlife song before. wonder if it's their new song?

after browsing through the wiki, surprisingly it was from their 2001 album, world of our own

the lyrics really enticed me to hear it over and over again ... well, typical me, whenever i fell in love with a beautiful song, i'll let the song play until i got bored which may took almost a week or longer *in the case of lagu hanyut!!!





I cry silently
I cry inside of me
I cry hopelessly

inshaAllah, i'll find the way

inshaAllah, i'll be fine

xoxo,

Monday, January 10, 2011

during ajl 25

Monday, January 10, 2011
once "selamat malam" started,

man: for u



woman: thank u

once "hanyut" started,



woman: u buat i hanyut

man: meh, i bg pelampung

woman: thanx coz i x pandai berenang

man: i pun

woman: jadi, kite lemas? *wakawakawaka


kasihan FT, hampir lemas dan terus tenggelam di bawa arus ajl 25

tolong jangan ingatkan aku, aku mahu "hanyut" dalam tidurku, siangkan tiba bercahaya, "selamat malam" sayangku~


p/s: bukan nak kutuk ana, tapi kaciwa sebab lagu peberet x memang ... kui3


xoxo,


katakanlah ♥ say anything © 2017