Pages

Wednesday, April 07, 2010

katilku goyang-goyangan

Wednesday, April 07, 2010
tepat pada pukul 6.16 pagi tadi (bangun jer, aku terus tengok jam pada HP), aku terjaga dari mimpi

kurasakan katilku bergoyang-goyang (nasib baik bukan badanku yang digoyang-goyangkan ... seram pulak ye @.@)

aku terduduk, katilku terasa bergoyang lagi. aku pelik. dari mimpika goyangan ini? sampai masuk ke alam nyata?

bila terasa masih bergoyang, aku terus berdiri. aaaaaaaa ... tidak rasa bergoyang pula. ini bukan gempa, perasaanku saja barangkali.

aku duduk kembali di atas katil. uuuuuuuuuuu ... masih kuterasa goyangannya. kenapa katilku pulak yang bergoyang ne? nak kata gempa, sunyi sepi jerrrr kan, yelaaaa kalu gempa, musti orang dah bising2 kan???

memang aneh. tapi aku teruskan jua masa pagiku dengan mandi dan solat.

ah, goyang-goyangan ini perasaan kusaja. kadang terfikir juga, macam ada yang goyang-goyang katil aku pagi tadi supaya bangun subuh. alhamdulillah.

tapi, bila fikir-fikir balik, seram pula ... yela duk bilik sorang ... iskkk ... taknak fikirla. lupekannnn

akhirnya, keanehan terungkai apabila aku terbaca di FB yang ada gempa bumi pagi tadi.

dalam jam 5.15 pagi tadi ada gempa bumi kuat berukuran 7.2 pada skala Richter yang berlaku di Sinabang, Aceh - BERNAMA.COM

semasa gempa yag menyebabkan tsunami dahulu pun, aku terasa sedikit gegaran.

dan aku pernah rasa gegaran yang kuat juga (bagi aku) semasa aku masih kecil lagi (sekarang pun masih kecil lagi walaupun sudah mengambang ... muahahahah) iaitu semasa aku darjah 3 kalau tidak silap.

pagi itu, aku bangun lewat (cuti hujung minggula katakan .. ehehhe). bangun jer, aku terus duduk depan TV (my favourite hobby sampai sekarang!)

TIBA-TIBA

sofa yang aku duduk itu, bergoyang dengan kuatnya. aku terkejut! dan terus bangun dan berlari tanpa berfikir apa-apa lagi. kecil lagi kot nak risau benda lain kan.

sedar-sedar aku dah kat luar rumah dengan ahli keluargaku yang lain.

nasib baik pakaian tidurku sopan pada waktu itu. aku masih ingat lagi, berseluar hitam (seluar silatku *silat gerak kilat?* dari sekolah lama di tawau ... ehehehhe) dengan baju berwarna ungu (... agaknya la ... )


gegaran itu tidak lama, sekejap jerrr dan tidak ada kemalangan jiwa yang berlaku. cuma ada laporan lanjut selepas itu yang mengatakan adala bangunan yang retak2 jak.

oh ya, ini berlaku di LAHAD DATU, SABAH bah!


mengarut-karut pasal gempa ini sebab aku rasa s**** hari ini. geramnyerrrrrrrrrrr. (adaka patut??? alasan macam ndak ngam jak ne ... huhuhu T.T)

sabarlah wahai hati

... tinggal seminggu sahaja lagi aku akan menjejakkan kaki ini kembali
di negeri di bawah bayu ...
insyaALLAH


oleh itu wahai hati, gembiralah engkau kerana tidak lama lagi kita akan bersua dengan orang-orang yang tersayang ^^


salam,


No comments:

katakanlah ♥ say anything © 2017